Mâncarea gătită, aport caloric superior
Mâncarea ce este încălzită deasupra unui foc este mai ușor de digerat, iar probabilitatea de a duce la îmbolnăviri este mai mică – motiv pentru care gătirea mâncării este considerată mai sănătoasă de milenii. Mai nou sunt la modă dietele bazate pe alimente crude. Cum e mai bine?
Campaniile de susținere ale mâncării crude propun alternative mai sănătoase de a mânca fără să gătim alimentele. Acum se dovedește că mâncarea crudă ar putea avea dezavantaje neașteptate. Noi cercetări sugerează faptul că gătitul afectează cantitatea de energie pe care o obținem din mâncare.
Cercetătorii au hrănit șoareci cu cartofi dulci și carne și au variat modurile de gătire ale acestora. Ceea ce au descoperit este că, atunci când alimentele erau gătite, animalele preluau mai multă energie din acestea și se îngrășau mai rapid.
Acest fapt este unul interesant atât dintr-o perspectivă modernă, cât și dintr-una preistorică. Apariția pe scena preistoriei a gătitului a însemnat că oamenii acelor vremuri puteau obține un surplus caloric mai mare din mâncare, ceea ce le-a conferit energia necesară dezvoltării și extinderii pe suprafața a noi teritorii. De cealaltă parte, pentru oamenii moderni ar putea reprezenta explicația faptului pentru care dietele cu alimente crude/negătite chiar funcționează. De asemenea, se ridică o întrebare interesantă legată de modul de calcul al caloriilor, dar și dacă numărul acestora este același în cazul mâncării gătite și al celei crude, asta indiferent de informațiile nutriționale de pe ambalaj.
Sursă: scientia.ro
|
| Share |
|
Revista GASTROMEDIA - Calea optima spre horeca - Stiri, evenimente
Se distribuie gratuit, specialistilor din domeniu: hoteluri, restaurante, societati de catering, cofetarii
gastromedia, horeca, expohoreca, horecaexpo, expozitie, targ, stiri, hotel, catering, alimentatie, restaurante, ospitalitate, turism, cofetarie, baruri, pensiuni, cafenele, boro info |